Tuesday, December 15, 2009

Tillägg till förra

Det hade inte riktigt framgått vad uppgift 1, på den här nya delkursen, var för något så här kommer ett tillägg:

Mina förväntningar på kursen är att jag ska lära mig kameran som verktyg bättre, framför allt kunna styra den manuellt. Precis som Jonna skrev i sin blogg så tycker jag också att manuell skärpa är svårast. Det märkte vi av när vi var i ett köpcenter och skulle filma vår skådis när hon gick in i en affär. Vi filmade fötterna, men det var svårt att få till bra med just den manuella skärpan.

Andra förväntningar är att jag ska bli bättre på den datortekniska biten. Jag hade gärna haft någon individuell uppgift, eller individuellt inslag på denna delkurs. Det har vi haft under de tidigare delkurserna och det är ett bra upplägg tycker jag.
Jag förstår att kameror och annan utrustning kanske inte räcker till alla då, vilket är synd. Jag hade lärt mig mer om jag först fått öva själv - båda filma, tanka in och redigera - och sen fått göra gruppgrejerna.

Jag hoppas vidare att jag ska lära mig lite av filmspråket, så att jag förstår vad som menas med vidvinkel eller djup etc.

Over and out

No comments: